Kontaktuppgifter
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, vad det än gäller!
Du är alltid välkommen att höra av dig – oavsett om det gäller en fråga, ett problem eller bara en idé du vill bolla. Vi finns här och svarar snabbt, utan krångel eller telefonköer.
Spårvägen 20, Umeå
Centralesplanaden 20D, Örnsköldsvik
Universitetsallén 32, Sundsvall
Vill du kontakta någon av oss direkt? Kika in på sidan där du hittar hela teamet och allas kontaktuppgifter.
Vanliga frågor & svar
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får – och såklart svaren, så att du snabbt hittar det du undrar över. Men tveka inte att höra av dig om något fortfarande är oklart.
Ni kan både uppgradera och nedgradera så länge det inte finns några begränsningar från underliggande nätägare, detta framgår i ert avtal. Sällan är detta något problem då vi jobbar med så korta avtalstider som möjligt, vi föredrar obundna avtal. Kontakta oss så fixar vi det!
Flyttar ni inom samma stadsnät går det jättebra och ni behåller alltid samma pris. Har ni en tjänst som levereras på en dedikerad förbindelse eller som är reglerad av avtalstid (detta framgår i ditt avtal) är det inte alltid bara och bara. Hör gärna av er i god tid då det underlättar för oss att hitta den bästa lösningen. Kontakta oss så kikar vi på det!
Ja, om er tjänst tillåter detta så kan ni ha upp till 5st IP-adresser. Behöver ni fler kan vi oftast lösa det.
Om fastigheten är ansluten och stadsnätet har en aktiv utrustning på plats sker oftast aktivering direkt eller inom 1–2 arbetsdagar. Vi jobbar alltid så snabbt vi kan men i vissa fall regleras leveranstiden av underliggande nätägare och då måste vi förhålla oss till dem. Leveranstiden specificerar vi alltid i ditt avtal.
Börja med att välja din kommun på sidan Bredband via stadsnät. Där ser du vilka nät vi är anslutna till, vilka hastigheter som erbjuds och vad det kostar – och du kan enkelt skicka in en offertförfrågan direkt.
Behöver du något utöver det som listas, som tilläggstjänster eller lösningar utanför stadsnätet? Hör av dig, så hjälper vi dig att hitta rätt.
84 Grams levererar enbart till företag men ibland via andra aktörer som paketerar våra tjänster vidare till sina egna kunder. I de fallen har vi tyvärr ingen insyn i slutkundsavtalet, och kan därför inte hjälpa direkt, även om vi gärna hade gjort det.
Vårt bästa tips är att börja med att kontakta den tidigare användaren av tjänsten, om det är möjligt. Saknas kontaktuppgifter kan du vända dig till hyresvärden – de brukar veta vilken tjänsteleverantör som är kopplad till adressen.
När man talar om själva hastigheten på bredbandet eller tjänsten syftar man ofta på den så kallade internethastigheten. Internethastighet är ett mått som mäter hur fort en viss mängd data kan överföras mellan två olika punkter. Vanligtvis mäter man detta i Mbit/s eller Gbit/s. För att testa vilken internethastighet ni har kan ni använda er av vårt hastighetstest som ni hittar på https://84grams.speedtestcustom.com.
Vi startar faktureringen när tjänsterna ni beställt har aktiverats. Detta kan göras under månadens alla dagar. Första fakturan innehåller både innevarande månadsfakturering samt nästkommande. Som standard sker vår fakturering månadsvis i förskott men vi är väldigt flexibla och kan erbjuda ett fakturaintervall som passar er, t.ex. kvartalsvis. Kontakta oss så löser vi det!
E-faktura? Ja.
E-postfaktura? Ja.
Pappersfaktura? Ja, men helst inte då vi gärna sparar både tid och träd.
Börja med att starta om all utrustning (fiberconverter, brandvägg, router, PC etc.). Om detta inte förbättrar hastigheten, koppla en dator med sladd direkt till fiberconvertern för att se om hastighetsproblemet kvarstår. Blir hastigheten inte förbättrad trots detta, vänligen kontakta oss.
Har vi redan varit i kontakt?
Vi uppskattar alltid att höra vad du tycker – oavsett om det gäller support, tjänster eller din upplevelse i stort.